Promocja sklepu internetowego – od czego zacząć?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego nierozerwalnie wiąże się z jego promocją. Reklamę najczęściej będziemy tworzyć w internecie i tylko okazjonalnie będziemy wychodzić poza jego obszar. Od jakiegoś czasu w internecie królują Google i Facebook i to właśnie tam musimy skierować swoje budżety marketingowe aby pozyskać klientów. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym możliwością jakie daje nam internet.

Google AdWords

Tutaj większość sklepów internetowych rozpoczyna swoją przygodę z reklamą w internecie. Google daje możliwość łatwego startu i oferuje atrakcyjne kupony promocyjne. Nie dajmy się jednak zwieść. Nie tak łatwo wykonać i poprowadzić skuteczną kampanie AdWords. W wielu branżach konkurencja jest bardzo duża, a koszty kliknięć w reklamy są bardzo wysokie. Samodzielne uruchomienie kampanii jest co prawda możliwe jednak łatwo możemy stracić swój budżet bez oczekiwanego efektu. Niestety prowadzenie skutecznej kampanii AdWords wymaga wiedzy i doświadczenia dlatego warto skorzystać z pomocy specjalisty od reklamy AdWords. Na dłuższą metę będzie to znacznie bardziej opłacalne niż samodzielne prowadzenie kampanii.

Facebook i Instagram

Oba te portale cechują się podobną dynamiką. Trzeba tutaj stawiać na interesujące treści i chwytliwe promocje. Możemy używać facebooka na różne sposoby. Za równo tworząc ciekawy profil sklepu i zdobywając użytkowników jak też tworząc reklamy sprzedażowe tzw. Facebook Ads. Oba te sposoby mogą być skuteczne, chociaż tworzenie reklam na facebooku wymaga nieco innego podejścia niż Google AdWords. Tutaj trzeba skupić się na angażowaniu użytkowników, a wtedy sprzedaż przyjdzie sama.

Pozycjonowanie

Po otworzeniu firmy wiele osób odruchowo pyta o pozycjonowanie stron i myśli o tym jako najlepszej możliwości na promocję biznesu. Niestety pozycjonowanie ma wiele wad. Po pierwsze jest bardzo drogie i jego cena ciągle rośnie. Po drugie często bywa mało skuteczne, a nawet jeśli znajdziemy kogoś kompetentnego to na wyniki trzeba czekać kilka miesięcy. Niewielu stać na taki wydatek i dlatego pozycjonowanie powoli staje się przywilejem dla bogatszych sklepów internetowych. Jest to dobry sposób promocji jednak nie na początek. W pozycjonowanie warto zainwestować gdy nasz biznes będzie już dobrze funkcjonował i będziemy go chcieli przenieść na wyższy poziom.

Content Marketing

Największą mocą content marketingu jest to, że nie tylko pozwala reklamować się w internecie ale dodatkowo wspiera pozycjonowanie. Jest to bardzo ważne ponieważ to znacznie zwiększa długoterminowy zwrot z inwestycji. Content Marketing to ciekawy temat i warto się nim zainteresować jednak traktowanie go jako główny sposób dotarcia do klienta może nie być najlepszym pomysłem.

Od czego zacząć?

Wymieniliśmy tutaj kilka możliwości jakie posiada początkujący sklep internetowy ale od czego zacząć? To zależy od sklepu i branży. Ile sklepów tyle dróg do sukcesu. Marketing to nie tylko sposób reklamy. To przede wszystkim odpowiednia strategia i dobra komunikacja marketingowa. Musimy dobrze przemyśleć naszą reklamę i dużo testować. Strategia jest ważna ale otwarty umysł i testowanie różnych rozwiązań jest jeszcze ważniejsze. Nie zapomnijmy przy tym, że nawet najlepszy marketing nie będzie dobrze sprzedawał jeśli nasza oferta nie będzie atrakcyjna.